Rom bild bomb 2

Historia är inte min starkaste sida, men det kan vara väldigt intressant när man väl får se det med egna ögon live. Här bjuder jag på vackra målningar som gick från golv till tak där många av dessa kända konstnärer har målat för många år sedan. Intressant är det faktisgt, man har ju själv hört detta när man hade bild och form utbildningen på gymnasiet.

Det var b.la Peter kyrkan, Vaticanen, Colosseum, Pantheon som vi besökte. Även efter alla dessa besök kändes det bra att ha ett par shopping dagar innan vi åkte hem, så det blev lite prylar som kom med hem.


















Här är dessa söta prylar jag köpte med hem, en liten moped som souvenir. Hittade en jätte söt butik i Rom, de hade Hello Kitty prylar och annat sött. En hårborste var ett måste eftersom min förra var helt trasig.







Här är en present jag fick av Jimmy när jag kom hem, objektiv muggen som jag önskat länge. Hur söt som helst!


Kommentarer
Marran säger:

Är det där i st´petriuskyrkan? Helt underbara målningar i taken :) Hur länge var du borta? Vad tyckte du om staden?

2012-05-19 | 15:14:39
Bloggadress: http://marilens.blogg.se/
Miriam - En blogg allt möjligt underbart ♥ säger:

Följer dig nu, nummer 10 - säg till när du gör detsamma :)

2012-05-19 | 15:24:01
Bloggadress: http://miriamsteinwall.blogspot.se/
jessie säger:

Svar: Yes detta var kyrkan, håller med fantastiska målningar. Jag var borta i en vecka. från 9 - 16 maj.

Staden erbjöd en massa sevärdigheter som jag nämnde i inlägget, därför har man en del att titta på och göra. Maten de serverar är helt underbart goda jämfört med i Sverige. Om du bara vill komma bort från det kalla klimatet här, så är det bara att ta första bästa flyg ner, tar bara 2-3 timmar. Därför tycker jag att det var skönt att komma bort och även en liten äventyr som jag fick på min födelsedag.



Hoppas det var svar på din fråga!

Kram <3

2012-05-19 | 16:46:31
Bloggadress: http://frostypink.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback