Pocky sticks

När jag var liten brukade jag försöka äta med ätpinnar. Jag tog pinnen i ena handen och sen tvärtom för att sen greppa tag i maten på tallriken, det gick inte alltid så där jätte bra. Jag ville gärna lära mig detta därför satt jag vid varje middagsbord tillfälle och övade tills jag lärde mig detta svåra tricket. Det gav resultat, det sägs ju att övning ger färdighet!


Ni har säkert hört tals om dessa Pocky snacks som kommer från Japan. Nu finns dessa i ätpinnar varianter för att få barn att äta mat, det braiga med dessa är att man kan använda dessa om och om igen. Därför att dessa kommer annars i trä varianter, du brukar får dessa i sushi restauranger.
De kommer gärna i olika färger och figurer, ett roligare sätt att äta på.













Källa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback