Värdiga ord

Här kommer en text som jag känner mig mycket väl igen mig i. Så jag vill bara dela med mig av den till er för jag tycker den är så värd att läsa. Den är skriven av Linda Hallberg
 

" Vi människor, framförallt tjejer är väldigt självkritiska, ser alla fel på oss själva och jämför oss med andra.
Jag var likadan, tills jag insåg att det bara var otroligt mycket slöseri på negativ energi. Vill jag tappa de där extrakilona, få bättre hy osv, då är det bara JAG som kan ändra på det. Och det är JAG som ser till att det sker förändringar. När jag började tänka så, det var då all oro över mina kroppkomplex bara försvann.

Jag slår vad om att det är hundratals tjejer som tittar på just dig och DINA vackra ögon, DINA fina ben, DITT ansikte..  och avundas.
Får man en finne så känns det ibland som världens grej och vissa mår skitdåligt över det.. Men andra SER inte den där lilla finnen, den känns mer än den syns. jag lovar. I mitt jobb stöter jag dagligen på tjejer och killar som mår dåligt över diverse saker bara de själva ser. Folk vill liksom täcka saker som inte ens finns. Då blir jag så ledsen! Försök se det vackra istället för EN enda liten finne, come on! Den försvinner.
Jag kan ärligt talat bli arg på folk som står i timmar och fixar redan ett felfritt ansikte och bara klagar och klagar..

Ställ dig framför spegeln och se hur unik just du är. Ingen ser ut exakt som du. Var glad för det!
Och är det så att din hy är knas, du kanske har lagt på dig några extra kilon över semestern/julen osv. som de flesta faktiskt gör, skippa då skräpmat och godis ett tag, träna och ät bra kost! Då kommer det gratis! Gå inte och må dåligt över det, det är bara DU som kan se till att det sker förändring. Och vill du så kan du!

Jag tillexempel har slutat dricka alkohol helt för att kroppen känns renare och man känner sig snyggare och fräschare. Jag känner mig helt enkelt snyggare utan alkohol. Även om jag kanske ser likadan ut för alla andra.
Mår vi bra på insidan ser vi också bättre ut på utsidan. Den inre skönheten speglar den yttre.
Det är ingen som slutar älska dig för att du fått en finne mitt på näsan, eller för att du råkat lägga på dig, folk älskar dig för den DU är. Och gör de inte det är det nog dags att byta vänner.

Vi lägger ner alldeles för mycket negativ energi i onödan på saker som egentligen inte spelar någon roll.

Jag var likadan förut, men jag har kommit fram till att jag mår så mycket bättre när jag helt enkelt gillar läget, trots att jag har eksem på kroppen, har celluliter, snea tänder och finnar. So what? Jag är unik och vacker på mitt eget sätt. Precis som var och en utav er!

Tänk vad otroligt tråkig världen vore om alla vore perfekta! 

Var glad för att du är just den du är.

Du är du, och du är fin!

<3 "


Kommentarer
HELLS BITCHES säger:

Linda hallberg är så bra!

2012-10-30 | 15:25:15
Bloggadress: http://HELLSBITCHES.DEVOTE.SE
S säger:

Jag håller med dig, mycket bra skrivet och värt att läsa. Jag tycker det är tråkigt att så många tjejer lägger ner mer energi på det som de anser är dåligt (och som i ärlighetens namn sällan någon annan än de själva ser) än på det som faktiskt är fantastiskt och bra med just dem.

2012-10-30 | 18:02:07
Bloggadress: http://basbeballwife.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback