Chai latté recept

Ni vet ju hur mycket jag förälskat mig i drycken Chai Latté och jag dricker ju den varje gång jag är på ett fik. För det är ju så att det faktiskt smakar olika på olika caféer runt om i landet. Nu har jag kommit på två nya caféer jag tycker om, jag kommer inte ihåg om jag nämnde detta cafét men Waynes Coffee House och även Triumf's Cafe är mina nya favoriter. Som har jätte goda Chai Lattén. Men nu ska ni få se att jag lärt mig någonting efter allt sökandet efter den perfekta hemmagjorda Chai lattén. 

 

Det ni behöver är: Chai te - enklast om du tar en tepåse med chai te i, lite socker beroende på hur mycket sött du vill ha i den, sen måste du ha vispad mjölk använd er av Latté Art - den är enklast att få upp skummet på. 

 

* Chai te
* 2-3 tsk socker
* 1 dl mjölk

 

Det är bara att njuta! <3


Kommentarer
annsoh säger:

jaha okej! blev nummer 13! :D säg till när du lagt till mig o vilket nummer du blev! :)

2012-10-28 | 18:53:30
Bloggadress: http://annsoh.myshowroom.se
Evelina Forsberg. säger:

Måste man ha speciell mjöl för att få skumm eller fungerar det med "vanligt" ? :)

Svar: Det fungerar med vanlig mjölk också, men det tar mycket längre tid till att få till det rätta skummet. ;)
Kram <3
Jessie

2012-10-29 | 00:07:59
Bloggadress: http://evelinaeforsberg.blogg.see/
karoline säger:

GOTT <3

2012-10-30 | 16:15:04
Bloggadress: http://www.karolinesvintage.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback