Sommarfest innan midsommar

Nu har jag äntligen kommit hem för att visa er och berätta vad jag har varit med om igår eftermiddag.
Det första började med att samlas allihopa vid färjan, fick massa kramizar från alla håll och kanter. Det var ju ändå ett år sedan man träffadde typ alla förutom de som redan är på företaget varje dag.
Gick upp till Grand Hotel Marstrand för att lägga av oss lite väskor och dyligt i ett konferans rum, sen gick vi ner en trappa där lite fika serverades i matsalen. Därefter gick vi ner till hamnen där folk skulle bli indelade i lag för att tävla med varandfa på segling. Jag skulle gärna vart med men jag är verkligen sååå känslig till att bli yr och till illamående, ja ni förstår poängen!
Men det var faktisgt ganska kul att se de andra segla och klura ut vissa grejer innan det var det andra lagens tur.


Detta höll på i ca. 3 timmar tills vi skulle åka Ribb båt, som ni kan se har den flera säten som att sätta sig på en häst fast nästan stående fick du sitta. Den gungade inte särskillt mycket alls, precis som sjöchaffören sa! Man skulle sätta sig längst bak för där gungade det inte alls mycket. Men det var riktigt läskigt att åka den här första gången, då det guppade något fruktansvärt, jag blev livrädd med andra ord!


Denna dräkten var man tvungen att ha på sig, visst är jag stilig i denna stora dräkt?

Vi alla höll tummarna på att vädret skulle ändra prognos, det hade ju trots allt regnat hela veckan, det höll sig riktigt bra.tills sent till ca. 17.00 tiden. För att komma till en annan ö åkte vi över med ribb båten som tog 10 minuter där väntade en söt picknick som det bjöds på.




Här är hotelet vi bodde på.


GH Grand Hotel i Marstrand AB
 
Fint hotell, rummen var mysig fick dock nästan en chock när man kom in, då det var så himla varmt. Men det var väldigt kallt då det drog något kallt när de hade öppet ytterdörren.
3 rätters middagen var ju ganska god, min oxfilé fick jag genomstekt tur, hummersoppan var däremot inte något för mig och till sist desserten den var ju något gudomligt god - Creme brulé var den första och godaste jag ätit ever! För övrigt var personalen trevliga och sa alltid hej eller hej då. =)
 
 
Skriv ditt eget omdöme | Tjäna pengar med Rejta
 

Kommentarer
Denise säger:

sv: nja hatar att maila, men om du har facebook så adda mig @denise larsson! hör av dig :D

2012-06-17 | 23:38:31
Bloggadress: http://larssondenise.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback