God blåbärsglass

God kväll!
 
Jag exprementerade ett litet recept på en blåbärsglass som jag har gjort och den blev riktig god. Som ni vet så går jag ju fortfarande på LCHF och har nu hållt på med detta i 1 vecka och några dagar. Detta är ett rekomenderat LCHF glass enligt mig.
 
 
Receptet får ni här:
Blåbärsglass
 
Ingredienser:
* 2 dl vispgrädde
* 1 dl créme fraiche
* 1 äggula * 150 g frysta bär
* 1 1/2 msk sukrin (ev. Stevia)
 
Gör så här:
1. Vispa grädden fluffig.
2. Vispa sedan créme fraichen fluffig i separat bunke.
3. Blanda ner grädden, äggula, sötningsmedel och frysta bär.
4. Vispa sedan till blåbären har fördelat sig i glassmeten och glassen är fint lila.
5. Den är klar att ätas! Men vill ni ha den kallare frys in den i någon timme innan den är klar för att ätas.
 
Lycka till! :)

Kommentarer
Cassie säger:

söt blogg :)
den såg god ut

2012-07-11 | 09:41:10
Bloggadress: http://faiirydust.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback