Katastrof

Idag åkte jag och älsklingen in till Borås när vi kom fram började det snöa något otroligt mycket. Man har ju hört att det skulle snöa i hela landet just idag, det har inte kommit lite heller ca. 10 cm kanske om inte mer. Vi stanade dock inte så länge i den lilla stan eftersom jag hade åkt till besiktningen igår och de sa att däcken inte såg direkt hmm.. bra ut för att vara "vinter" däck. De två framdäcken hade slitits ut något fruktansvärt mycket så att de var så släta. När snön väl bröjade lägga sig på marken, ville jag åka hem eftersom det inte var så lätt att köra med platta däck längre. Jag har varit så nervös och stel i hela kroppen så det inte är riktigt klokt. 


Det började med att jag körde ut på motorvägen på väg hem i ca 60 - 70 km/h. Körde en ganska lång stäcka innan jag kände att jag ville ta av mig skorna, för att de kändes så stela, vill sitta bekvämt när jag kör. I alla fall så jag körde av på en avfart och det var då som jag skulle svänga till höger upp från en backe, då jag nästan åkte ner i diket. Men jag hade så snabba reflexer så jag bromsade självklart in bilen annars skulle jag hammnat där jag inte vill hamna. Så det var riktigt läskigt! Jimmy puttade på och jag gasade som bara den för att bilen skulle räta upp sig igen, men så gick ju inte det. Det kom efter bara 5 min 2 snubbar som klev ur sina bilar och började hjälpa till direkt, sicka hjälpsamma människor det finns va!

Ett stort tack till dessa två snubbar som hjälpte till att räta upp min bil! Massa roser till er!!!

                                        


Den här upplevelsen vill jag absolut inte uppleva igen!
Efter det kom vi närmare Göteborg och det var lika mycket snö men inte lika mycket på vägarna, det var mest slask. Det började regna och vi båda var så hungriga, vi hade inte käkat någon lunch innan vi åkte så vi åkte direkt till Tullis Thai och beställde mat och åt upp det ganska snabbt när vi kom hem. Klockan var då ca. 17.00.

 Som tur var jag inte ensam, jag var väldigt glad att Jimmy var med mig annars skulle jag fått världens panik om inte han hade varit med mig. Det var några bilar som hade stannat vid vägen av och en bil hade sladdat så mycket att hela bilen hade vänt sig åt motsatt håll, världens skråma där fram - polisen var där.
Vi kom hem helt trygga, ingen skråma på bilen, ingen skråma på oss själva heller. Sicken tur vi haft en då, måste tänka positivt att det kunde ha hänt ännu värre fast det inte gjorde det!


Kommentarer
christina säger:

ja, kan vi välla göra!:) ska det vara ett långt inlägg eller bara typ några orD?:)

2012-01-21 | 21:16:57
Bloggadress: http://christinakristiansen.blogg.se/
Anonym säger:

okej:)

gör det nu :)

(/ christinakristiansen.blogg.se

2012-01-21 | 21:24:46
Anonym säger:

sånn :)! nu kan du kolla :')

2012-01-21 | 22:00:56
Bloggadress: http://christinakristiansen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback