American Corner

Va på Ica och handlade in lite mer mat grejer, börjar försvinna så fort man äter för mycket, inte för att jag gör det, men vi handlar kanske inte så mycket igentligen så att det ska räcka till en hel månad direkt.
Det enda jag köper in är ju såklart allt nyttigheter jag ska äta nu när jag går ner i vikt. Frukt och grönsaker helt enkelt.

Men det roliga jag hittade på Ica som jag aldrig har sett eller märkt innan var den här hyllan fylld med amerikanska matig och gottigheter. Den ligger precis där taco/thai/kina grejerna ligger. Det kanske inte är så dumt igentligen eftersom det är ju ändå utländsk hörna kan man säga eftersom allt finns på ett och samma plats.
Hittade ju de här "macaroni and cheese" som jag alltid velat testa, men hittat de på nätet oftast så har inte vart så förtjust att hämta hem de där, men nu när jag hitta de i affären var det ju ganska fräckt! Bara det att just nu kan jag dock inte köpa paketet, ja på grund av min diet då. Det får bli någon annan gång...


Kommentarer
LissenTo säger:

Kul att göra om bilder som den förra och den här.



Nej jag har inte använt stativ,men det kan säkert vara bra till många bilder (har ett, som jag inte använt ofta). Använd stöd av bort etc, om du kan eller använd mindre bländare.



Ha en fin vecka. // Lissen

2012-02-01 | 22:56:20
Bloggadress: http://lissento.blogg.
Lina Steén säger:

Hej!

Tack så mycket för din kommentar, vad kul att du läser min blogg :)



Jag fotar en del med stativ, har både ett trebensstativ och ett stativ med bara ett ben. Det med bara ett ben använder jag mest när jag filmar och det andra när jag fotar.

Mitt ena stativ är av det kända märket manfrotto, vilket är lite dyrare men det är bra kvalité.

Det andra stativet är ett billigare märke men fungerar lika bra det.

Så mitt tips är att inte lägga massa onödiga pengar på ett dyrt stativ när det finns lika bra som är billigare.

Var noga bara med att kolla så att de inte är "rangliga"



Hoppas du fortsätter följa min blogg och lycka till med fotograferingen.



Allt gott, lina :)

2012-02-01 | 23:12:38
Bloggadress: http://linasteen.blogg.se/
Lina Steén säger:

Såg att jag glömde svara på en utav dina frågor.

Ja, jag har med min systemkameran på axaln nästan vart jag än går.

Om jag någon gång inte har med den så knäpper jag några bilder med telefonen :)

2012-02-01 | 23:34:43
Bloggadress: http://linasteen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback