En efterlängtad dröm

Åkte till Partille för och hämta upp lill syrran Jackie, men där stod även lill brorsan Alex, så han fick också hänga på dit vi skulle. När vi åkte till Media Markt idag, hittade jag en underbar vikbar skärm som man kunde fota med och även se sig själv när man väl filmar eller fotar samtidigt. Riktig förälskad blev jag i själva objektivet också, en Canon 600D ska jag ha med objektivet "55-250 mm, 1:4 - 5.6" eller "18-135 mm, 1:3.5 - 5.6". De är väldigt lika men den ena är större än den andra, men funkar på lika sett. Man kan zooma in och göra de sådär suddiga i backgrunden precis som vilket objektiv som helst, men de här visar att du kan zooma in från ett längre håll. Vilket är jätte bra om du är på konsert eller om du ska zooma in någon blomma eller liknande.
Jag ska kolla upp lite mer om kameran och dessa objektiv innan jag köper en och om jag kan få den billigare dessutom begagnad.

Efter det gick vi i någon sko butik jag trodde att jag inte hade varit på, men att jag tydligen hade det iaf. För att kolla efter Vinter stövlar/skor, men dock hittade jag icke några.
När klockan hade passerat 16.00 då åkte vi till Backaplan för att fika, medans vi ändå var där lämnade vi av syrran Jackie där också.






Kommentarer
KKUNGAMANDA säger:

Vara med i min tävling där du kan vinna valfritt smycke för max 150 kr?



Isåfall klicka här --> http://kkungenduvet.blogg.se/2011/october/tavling-vinn-valfritt-smycke-for-max-150-kr.html#comment

2011-10-09 | 20:46:33
Bloggadress: http://kkungenduvet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback