Sista uppgiften

Att veta att det är den sista uppgiften i svenska A är något som känns underbart! Det betyder då att terminen är snart slut för året och jag är klar med ämnet. Vi har ju fått uppgiften att köra en "informerande tal i folk som fått nobelpriset i litteratur" och jag valde Tomas Tranströmer som vann detta året 2011. Vi får väl se hur talet blir, vi får även göra ett fördjupningsarbete om just nobelpristqgaren vi valt eller om något annat ämne. Ifall det är ett annat ämne så som musik, mat, då kommer jag att välja sångerskan Anastacia, då kommer uppgiften bli så mycket roligare att göra också eftersom det är en av mina favoriter!!

Snart är det jul också, jag längtar faktiskt. De senaste åren har jag förvånadsvärt längtat till julen väldigt mycket, varför vet jag inte. Det är kanske för att jag har firat med Jimmys familj, de firar ju på riktigt med julgran, massa klappar och den årliga jul skinkan, fast jag tycker inte om julskinka alls.
Ja samma som i år längtar jag, detta året firar jag med Jimmys familj igen.

Och så Jul på Liseberg längtar jag efter, gå och stossa i vinter höst mörkret bland allt gott som luktar från de små röda husen där folk står och säljer juliga go saker. Längtar stort! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback