Bakning idag

Att baka är något jag inte alltid har gillat i mina dagar, men nu när jag är lite äldre älskar jag det mer och mer. Eftersom jag var så dålig med att veta vad en dl, cl och tsk var för något så har det alltid varit svårt för mig. Nu har jag köpt mig 2 jäst paket för att baka lussekatter, detta är bara ett måste på julen och julafton. Jag gissar på att familjen Ekholm kommer att fira med saffrans lussekatter, vilket jag inte alls gillar. Det gjorde de nämligen förra året och då fick jag inga utan, så det här året tänker jag verkligen inte missa det, alltså bakar jag egna och dessutom är Jimmy alargisk mot saffran så det passar ju ännu bättre, för han tycker också om lussekatter.



Idag ska det bakas sådana för att kunna frysa in, ätas på julafton och även på andra små fika stunder.

Kommentarer
Sara säger:

Hembakt är bra minsann!



SV: På Skeppsholmen, samma byggnad som moderna

2011-12-12 | 11:52:02
Bloggadress: http://thevelvetpond.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback